23.5.2019

Provoz MidiBusů

​První tři nízkopodlažní MidiBusy byly nasazeny do provozu „Táborské MHD“ od 31.1.2011. Byly určeny díky své malé šířce na tzv. „vnitroměstské linky“ (čísla 60 a 61), které vedou z nově obsluhovaných zastávek na Maredově vrchu přes Autobusové nádraží a Staré Město do městské části Čelkovice (linka č. 60) a do Lužnické ulice (linka č. 61). Navíc jsou MidiBusy využívány na obsluhu linky č. 40 a na některých málo vytížených spojích linek 20, 21, 30 a 31.

Midibusy jsou vyrobeny na podvozcích IVECO s nástavbou od firmy STRATOS. Jsou poháněny stlačeným zemním plynem (CNG), délka je 7,5 m a šířka 2,2 m. Jsou vybaveny plošinou pro vozíčkáře, vnitřním a vnejším hlášením linek a zastávek, vnejšími a vnitřními směrovými tabulemi a LCD obrazovkami, které slouží pro propagaci kulturních akcí pořádaných městem Tábor a dalších, např. dopravních informací.

V závěru roku 2014 byl zakoupen čtvrtý nízkopodlažní MidiBus značky ROŠERO-P First, který je postaven také na podvozku IVECO o délce 8 m a šířce 2,3 m. Autobus je nasazován převážně na lince č. 40. Je vybaven vozovou klimatizací, v zadní části výklopnou plošinou umožňující nástup vozíčkářů a kompletním odbavovacím systémem jako všechny autobusy.

Na začátku roku 2017 byl do provozu nasazen modernizovaný nízkopodlažní MidiBus od slovenské firmy ROŠERO-P First F7, který má plošinu pro vozíčkáře umístěnou u předních dvoukřídlých dveří. Vůz se stal náhradou za nejstarší MidiBus STRATOS z roku 2011. Je kompletně vybaven novým typem odbavovacího systému od firmy R&G Mielec (palubní počítač SRG 6000, označovače KRG 8, GPS sledování polohy, LCD obrazovka, vnitřní a vnější směrové tabule, hlasové hlášení zastávek) a také celovozovou klimatizací.

V lednu 2019 byl do provozu zařazen prozatím poslední nízkopodlažní CNG MidiBus na podvozku IVECO od firmy DEKSTRA, která je nástupcem firmy STRATOS.